Resultat från helgen

Jag har inte vart i stallet på två dagar. Helt sjukt.
Jag saknar stallet!
Men jag har ju haft fullt upp. Faktiskt.
Vi börjar med Lördagen:
Vakna vid åtta och åka till friidrottens hus vid nio. Första grenen var 60m.
Det gick hyfsat. Hade tiden 8.93
Jag är nöjd.
60m började vid tio. Så den var ju klar vid halv elva. Och så var det lite dumt att jag skulle ju tävla i 1000m också. Men det var inte förrän klockan 6 på eftermiddagen.
Så från klockan 11 till klockan 6 (alltså 7 timmar) satt jag och väntade. Jag hade ingen som kunde skjutsa hem mig eller någonting. Så jag bara gick runt där & satt där. Proppade i mig vindruvor osv.
I alla fall så blev klockan äntligen 5 och jag kunde börja värma upp.
Okej. Resultatet. Hur gick det i 1000m nu då?
Jag fick ingen vidare tid. Det var synd.
3.34? Om jag inte har fel.
De två första varven låg jag i ledning. Men jag lyckades inte hålla det. Tråkigt.
Men sånt händer.
Efter det var det hem & vila. Och tagga om till idag, Söndag.
Resultat från idag, Söndag;
Idag var det 60m häck på morgonen. Här ni! HÄCK. Det var första gången jag tävlade i det. Har bara tränat 1 gång på det, på riktigt, så att säga. Jag hade inte ens tänkt att ställa upp i 60m häck. Men min tränare ville det.
Och jag menar. Han skulle inte bara säga det. Så jag ställde upp.
Jag fick riktigt dåligt tid. Det krävs SÅ mycket teknik i häck. Och jag inte har övat så mycket på det. Och då blir det inte lätt.
Det är inte lätt när det är svårt! (En av mina favorit citat)
Om jag hade varit född en vecka senare och vart 00:a så hade jag vart bland dem bästa & kommit till A-final som det heter med den tiden jag fick idag. Men jag är ju 99:a och då suger min tid. Kom ju bland se sista.
Så det sved. Skämt.
Men man märker ju hur stor skillnad det är.
Och sen nu på eftermiddagen så var det 200m. Och jag slog mitt pers!
Med hela 3 sekunder. Det, det är grymt. Och stort för MIG.
Nä, men inom friidrotten så betyder att slå pers (sitt personbästa) mycket.
Innan har jag sprungit på 34 sekunder. Men nu var det 29. Yeeeey!

Jag är nöjd med min helg & över min presentation. Även fast jag inte placerat mig så är jag nöjd. Det var en stor tävling. Tjejer & killar som åkte ända från Stockholm. Grymt!
Bilder kommer komma framöver & kanske film.



Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...