Ponnyn idag

Fotograf - Tilda Edin Kamera - Nikon D3200
 
Precis innan jag skulle rida,när jag skulle sätta på mig mina stövlar, så händer det här. Dragkedjan krånglar.
Okej, mina ridstövlar är knäppa nu. Men jag fick knappt på dem. Stod nästan i en halvtimma och drog i den..
 
Det var ju planerat att jag skulle hoppträna för Charlotte idag, nu på kvällen.
Men hon var sjuk, så det får väl bli någon annan dag. 
Hur som helst så behövde jag ju hoppa ändå. Så jag hoppade själv. Och det gick jättebra.
Hon var pigg, och jättestark. Hade jag haft vanligt bett hade jag inte fått stopp på henne. Det var verkligen att lägga ner hela sin tyngd i sadeln.
Hon var inte dum, bara glad över att få hoppa. För det är ju de hon tycker är kul. Så hon taggade till riktigt. 
Även fast hon var pigg & stark så var hon väldigt sammarbetsvillig. Hon lyssnade bra för mina hjälper osv. 
Så det kändes super. Jag hoppade inte högre än 80cm. Eftersom jag vill börja lite mjukt såhär i början. 
Man märker direkt att hon tappade mycket efter vilan. Ingen vidare kondition. 
Men jag galopperar mycket nu, för att få upp konditionen och flåset, så den ska nog snart komma tillbaka igen!
 
Imorgon planeras att rida dressyrlektion för Marie. Om det är så att hon inte kan, så rider jag ut en sväng.
Ska förresten klippa mig imorgon, nervöös...
Nä, men jag vill att det ska bli bra. Bara jag blir nöjd!
 
Nu ska jag gå ner och ta något att käka. Mer update kommer. 
Kamera - Nikon D3200
Fotograf - Lovisa Edin 
 
 
 

Emelie skriver:

Fin bild och fina bilder! Har du ridit länge?? :)

Lalitta skriver:

Sv: vad bra! :D

Sanna Svedin skriver:

Fin blogg!
Lust med ett bloglovin byte?:)

Emma - my blog, my life skriver:

sv: haha självklart kan vi det! Säg bara till när du har lagt till mig fina du:D

livetmedbordercollie.emmieswords.se skriver:

Såäp mysigt


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...