Nikon VS Canon

En utav de frågorna som ställs här så undrar en tjej varför jag tycker så mycket om Nikon. Så jag hade tänkt att skriva om det lite nu.

Dagens samtalsämne - Nikon VS Canon. Detta inlägg skulle ju kunna ha blivit en hel sida lång, men hur som helst! Jag menar alla har väl synpukter om detta ? Både för - och nackdelar. Oftast är det ju så att folket som har Nikon tycker att den är bäst och folket som har Canon tycker att det märket är bäst. Och det förstår jag. Om man har köpt en kamera för väldigt mycket pengar, så är det ju självklart att den är bra ! Det är ju inte så att den ena är dålig, man utgår ju ifrån sig själv och vad man själv har testat.

Jag själv har en Nikon och tycker det är det absolut bästa märket som finns.Jag rent utsagt älskar min kamera. Nu vet jag att alla som sitter med en Canon i sin hand blir lite förolämpade, ni älskar ju eran kamera! Och det är ju såklart att ni gör, det borde alla göra. Alla kameror är ju bra på olika sätt, och beroende på vad man själv gillar !

Jag vet massor av kompisar som har Canon. Och de älskar sin kamera. De är ju inget fel på dem! Men jag tror att likamycket som de vill byta ut deras egna kamera , lika gärna vill jag byta ut min.

Och ärligt, jag tror att det är samma sak. Same shit - difffrent name. För det är ju inte så att någon av kamerorna saknar någonting. En kamera kanske kan göra en bild i större upplösning. Men så länge som du inte ska sätta upp din bild i en busskursreklam så spelar väl det ingen roll ?!
Alla kameror är ju samma , fast med olika namn och att knapparna sitter på lite olika ställen.
Jag älskar min kamera. Dock så skulle jag nog vilja ha en lite bättre i framtiden, en mer avancerad. Större objektiv. Med tanke på mitt brinnande fotointresse!
(Ej redigerad bild)


Emelie skriver:

Fin bild!
Sv; Vad roligt, jag har typ aldrig suttit på en häst :)

Emelie skriver:

sv: Tack! Jo de ä ba bra me ja! :) Själv då?
Fin blogg och fina bilder.

Jag gör gärna bloglovin byte! :)

Sanna Svedin skriver:

Sv: Blev nummer 63!

Nej tar aldrig bort!:)

Anonym skriver:

Anledningen till att jag inte kommer välja Nikon i framtiden är för att de Nikon objektiv & kameror jag har provat zoomar "åt fel håll", dvs tvärt om vad Canon, Olympus osv. gör. Annars verkar det som ett bra märke, såklart har ju alla märken "lågpriskameror" och sådana som är bättre. Vilket är något man får räkna med =)

Klara skriver:

Jodå, fixar d nu!<3=)

Klara skriver:

såh, nu följer jag dej;)<3sry att jag va trög=)

Daniella Ekstrand skriver:

Sv; Nej inte en men skulle gärna vilja ha sportlov!
Fin blogg du har, hissar headern ;)


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...