Lite små snack

En helt vanlig morgon. En helt vanlig skoldag. Ett helt vanligt stall. En helt vanlig dusch.
 
Hänt absolut ingenting idag. Tråkigt, jag vet. 
Klart, det var skola. Men den var helt vanlig. I och för sig efter skolan så gick jag & nåra kompisar en "omväg" över en kulle. Och åkte på vatten som har frusit. Is, med andra ord.
Så vi åkte runt där. Inga skridskor alltså, tan bara skorna. Och jag hade höstskor, helt plata och hala. 
Så jag ramlade säkert 4 gånger. Vi var i alla fall där i en halvtimma.
Förresten. Jag rörde vi ett rådjur!
Skämta.... Men jag stod jättenära ett rådjur. Det kändes väldigt häftigt i alla fall. Kanske inte låter jättewow. Men det var häftigt i mina ögon. Att vara så nära ett rådjur. 
När jag kom hem åkte jag nästan direkt till stallet. För att hinna rida innan lektionerna.
ZzzzzZZzzzzzzZZzzzz
ZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzZZZZZZZZZZZZZzzzzzz
 
Nu blev det tråkigt, snark. Ni bryr er inte. och jag hatar att läsa dessa inlägg som skrivs på bloggar varenda gång de bloggar. Ska försöka att formulera om mig. Hoppas ni hänger kvar, så ni inte tröttnade efter 5 meningar.
 
Det jag ville säga med detta inlägget var att jag stött på många djur idag. 
  • Ett rådjur som bara stod några meter ifrån mig
  • Död, blodig fågel. Pebbles fixade middagen idag, trodde hon i alla fall. Jag höll på att spy när jag såg detta under kyssa min fötter. Skämt. Men jag höll nästan på att kliva på den, paniiik
  • Räven som bor bakom stallet i skogen. Jag tror jag såg den i alla fall
 
 
Jaha. Vad säger man. Vardagslyx eller? Att stöta på så fina djur.
Nu ska jag ta mig en dusch. Och en macka med keso på. 
Har jag berättat hur beroende jag är av keso? Det är så gott!
 
Hittade ingen passande bild. Så det fick bli denna på mitt vardagsrum.
 

Axelina skriver:

Ja, alltså jag fyller år imorgon (den 22) men det inlägget skulle igentligen ha publicerats imorgon men det blev fel! ;-)


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...