Dag 1 - En bild på mig + 10 fakta om mig

Vi börjar med bilden
-Svårt att komma på 10 fakta om mig, som ni redan inte vet. Men det står ju trots allt bara fakta, så jag kör på!
  • Till mångas förvåning så är mitt riktiga namn Matilda. Jag tycker dock inte om namnet Matilda. Vill kallas Tilda. Och det gör alla, kallar mig Tilda. Många vet till och med inte ens att jag heter Matilda. Jag vill gärna byta namn till Tilda helt och hållet, ni vet. Men pappa "hotar" med att "om du ska byta namn till Tilda så ska jag byta namn till La" (Han heter Ola) Och det vill man ju inte. Nä, skämt åsido.
  • Min födelsedag är den 24 december, alltså julafton med andra ord.
  • Jag är nästan kortast i min klass (bland tjejerna) är runt 160 cm lång. Och jag går i 7:an. Mina klasskamrater är otroligt långa, runt 170 cm :S
  • Jag är helt beronde av keso, igår kväll åt jag upp ett helt keso-pack...
  • I mellan namn heter jag Julia Karolina. Alltså, Matilda (Tilda) Julia Karolina Nilsson Edin (inte alls långt eller så,,,host!..) Julia heter jag bara för att jag är född på julafton.                                 Fattar ni? JUL....(..ia)(..afton) 
  • Jag är stolt moster till en liten kille som heter Hugo, han är inte mer än 2 år snart, han fyller år i maj. 
  • På min fritid är det inget snack om att ta det lugnt. Jag rider 6 gånger i veckan & tränar friidrott 3 gånger i veckan.. Därför hinner jag tyvär inte vara med kompisar så mycket 
  • Mitt favoritämne i skolan är svenska & SO, det är de ämnen jag har bäst betyg i också! Så då blir det ju extra peppande!
  • Jag är gluten allergisk, vilket innebär att jag inte kan äta något som innehåller vetemjöl. Heller inte, vete, havre osv. 
  • Jag har mycket problem med min jobbiga migrän. Har även haft mycket urinvägsinfektioner när jag var mindre. Sjukhuset var som ett andra hem för mig. Från sisådär från 7 års ålder till 11% års ålder. Eftersom det både var mycket med gluten OCH urinvägsinfektioner. Har därför fått måååånga sprutor i mitt liv, och jag hatar det. Ni fattar inte hur mycket prover de tagit på mig. Ah, blir galen. Att jag ska ha sådan otur, typiskt. Var även ett typiskt öron-barn, hade mycket problem med öroninflammation när jag var liten. 


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...