Blogglek 56 & 57

56. Om jag skulle vara tvungen att byta häst med nån skulle jag välja...
Svårt val. Faktiskt. 
Man skulle ju vilja svara Roffes hästar. Men så insåg jag snabbt att det kanske var lite dumt. Eftersom Roffe nog inte lånar ut sina hästar hej villt till någon liten tjej som inte är i närheten av samma nivå som honom. Men om vi säger såhär. Jag skulle gärna vilja provrida..
Alltså, jag kan helt ärligt inte komma på någon. Väldigt tråkigt svar. Såfall är det väl någon ponny man spanat in lite extra på någon tävling. Men jag har ingen susning om vad ponnyn heter. Så då blir det ju lite svårt. Äh. Vi hoppar över till nästa "punkt".
 
57. En häst jag saknar
Kenwoods Cymro. Jag saknar honom dock inte på det sättet, eftersom jag träffar honom varje dag i stallet. Men jag saknar de tre dagarna i veckan som jag red honom. Jag saknar alltså att rida på honom. För han var helt olik Shelly. Han var riktigt rolig att rida! 
Sedan så saknar jag självklart Lilla My. Det är väl på Lilla My jag verkligen lärt mig rida. Det var henne jag red först efter ridskolan. Gick ju först på ridskola. Men sedan så hade jag Lilla My.
Överste Karlsson saknar man ju också. Lilla raceponnyn, som hade världens skönaste steg. Jag älskade att göra galoppombyten på honom. Man kände knappt att han bytte. Till skillnad på Shelly. Där man  verkligen känner hela galoppombytet. 
Jag har starka minnen med alla tre, men mest med Lilla My & Cymro!
Kenwoods Cymro, är & kommer alltid vara vackrast av alla!

Emma skriver:

Sv: Nej jag är sjuk...:/


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...