Ridpasset igår

Igår så åkte jag ut tidigt på morgonen & red Shelly. Jag red ut en sväng, i ca. en halvtimma. 
 
Jag klättrade mycket & konditionstränade henne. Galopperade henne mycket i uppförsbackar osv. 
 
Och ni ska veta vilken tur jag hade! Jag hade ingen aning om vad det skulle bli för väder idag. Precis när jag hade ridit klart min lilla runda och skrittat tillbaka till stallet, och ställde precis in Shelly i boxen. Då,då kom det bara helt plötsligt fullt med hagel! Det bara öste ner. Tänk om jag hade kommit till stallet 5-10 minuter senare, då hade jag vart dyblöt! Så jag hade riktigt tur! Och det börja åska och grejer, ganska mysigt ändå!
Över till dagens planer:
Idag ska jag hoppa i paddocken. Ska använda mig av alla hinder, om det inte är för blött. 
Mamma följer kanske nog med, så får hon vara min höjare & sänkare ;) 
Kanske kan filma lite också! 
Det är väl dagens planer. Friidrottsträning ikväll också. Så det blir en väldigt sportig dag för mig idag känner jag! Men det ska nog gå bra. 
Satsar nog på att hoppa en 100cm bana idag i alla fall. För jag ska kanske iväg och tävla i helgen.
Sveland Cup Omg.2 Det är en regional L:B, alltså 100cm.
Ska nog förresten vara med på den! Den cupen är ganska rolig faktiskt!
 
Ska för övrigt premiär rida i alla mina nya fina grejer, som jag köpte igår på mässan på Göteborg Horse Show. Hon kommer bli så snygg i dem! 


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...