Resultat

Som inlägget tidigare så var jag och tävlade idag på GFRK. Bara en träningstävling. Men ändå super bra träning!
Om vi börjar med L:C
På framhoppningen kändes hon jättefin, hoppade av bra på hindren. Hon var lydig och sammarbetsvillig.
Väl inne på bannan kändes hon jättefin. Hon var väldigt pigg. Lite stark emellanåt men det var ingen fara. Har tyvär ingen film från rundan. Men är jätteöjd över både min & Shellys insats i L:C.
Det blev alltså felfritt i L:C. En till rosa rosett där hemma med andra ord! ;) 
Resultat i L:B
På framhoppningen kändes hon jättefin. Hindrerna inne på framhoppningen låg på en högre höjd en L:B (100cm) Det var en tjej som hade höjt upp det till 110cm. Som jag då inte visste, men jag hoppade det. Och hon kändes jättefin!
Hon var dock väldigt trött. För det var verkligen såhär att, jag gick ut från L:C banan. Och då va jag tvungen att gå direkt till L:B framhoppningen. De skulle bara höja upp hindrerna till 1m. Och sedan var det 3 ekipage sedan skulle jag hoppa direkt.

Så det var nästan lite stressigt, att ut från L:C, in på framhoppningen. Hoppa oxern 1 gång, räcke 1 gång. Sedan  in på banan. 
Men det gick bra ändå! Ett pet på 4:e hindret i L:B. Men annars en jättefin runda. Det var bara egentligen ett slarv av Shelly med rivningen. Vi kom bra mot det, men hon fick inte riktigt med sig bakbenen ;)
 
En mycket bra tävlinsdag! Nu taggar vi nästa tävling, som är nästa helg faktiskt. På Billdal. GP-ponnyn. Fast jag ska inte vara med i GP-ponnyn utan bara i den regionala L:B. Det kommer bli perfekt!
Vi hörs! 
 
 
 

leavanny.blogg.se skriver:

Fin häst :)


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...