Tankeinlägg

Har tänkt väldigt mycket på det här med och konfirmera sig. 
Nästan alla jag känner ska konfirmera sig, och jag undrar varför!? 

Va är meningen med det, visst om man är jätte religös. För då förstår jag att man vill konfimera sig. Men mer än 50% av de som konfimerar sig är ju inte ett dugg religösa. Varför orka lägga ner all den tid? 

När jag frågar alla varför de  vill konfirmera sig så svarar de; Man får ju massor av presenter! Och massor av pengar! Plus att man får åka utomlands (man får välja om man vill åka till Belgien eller Sweitch) 

Men jag fattar fortfarande inte varför. Min mamma sa det att:
Du får en present om du INTE konfirmerar dig, haha
 

Förresten så får man ju pengarna och de från sin släkt. Och jag har jätteliten släkt!
Har bara:
Mamma, pappa & min storesyrra + lillesyrra 
Mormor
Moster
Farbror
 
De är min lilla släkt det! Så det är helt meningslöst för mig och konfirmera sig i alla fall. Det högsta jag skulle få i pengar skulle väl vara högst 1000 kr. Absolut inte mer!

Alla i klassen t.ex säger att man får flera tusen, runt 3000-5000. Men jag vet att jag inte kommer få det, för jag har så liten släkt. 
Så det är heeelt meningslöst! 
 
Förresten så konfirmerar man sig bara om man är religiös! 
 
Punkt slut. 
 
Om ni är emot mig, så skriv gärna det här nedanför. Skriv varför ni ska konfimera er! Och jag vill ha en bra förklaring, tack ;) Inget; ÅÅ för jag vill....... 
 
Skulle vara jättekul om jag får någon jättebra förklaring, skulle vara kul och läsa. Ni kanske får mig och ändra mig, till att också vilja konfirmera mig. 
Fast det kommer nog aldrig gå, never in my liiife att jag konfirmerar mig. 
 
Väldigt rörigt inlägg, i know. Men det enda ni ska göra (ni som är emot det jag skriver) är och ta dig 3 minuter och sitta och skriva ner en lång förklaring till varför just du vill konfirmera dig. 

Lina skriver:

Jag ska konfirmera mig, och varför jag ska göra det är för att jag faktiskt vill ha presenter och pengar!

Anonym skriver:

Vad har du för "tävlingsoutfit" när du tävlar?


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...