Gårdagens ridpass 11/9 2012

Kom på att jag glömde och berätta om gårdagens ridpass. Alltså ridpasset igår.
Red barbacka och hon gick sååå bra! Fast bakbenen hänger i alla med, men hon var låg i formen och tuggade på bettet.
Så det vi behöver öva på nu är att:
•Få fram henne - Hon går alldeles för långsamt, men så fort man ska öka henne så drar hon upp huvudet. Så vad ska man göra?
•Trampa under sig - Bakbenen hänger ju inte alls med och det måste vi öva på.
•Min sits - Den är inte direkt världens snyggaste just nu, fet blir gärna så att man vill att Shelly ska lyssna och ja, gå i form helt enkelt. Eller vem vill inte att sin ponny ska gå rätt? Trampa under sig och gå i en hög fin form. Så nu har jag börjat med och trixa med händerna, vilket INTe är bra! Jag som alltid haft mjuka, stilla händer och nu är de helt förstört! Måste få bort det!
•Tummen upp - Mina tummar åker gärna mer och armbågarna kommer ut, ingen snygg sits! Måste verkligen träna, träna, träna o träna!


Mamma filmade faktiskt igår med, kan lägga upp den antingen imon eller idag.
Ha de!



Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...