En till kommentar ;)

Fick alldeles precis en kommentar från en tjej som heter Maja. Hon undrar om jag är fattig.....

Jo Maja, har du någonsin åkt utomlands till något land där folket har det fattigt? Eller har du kanske vart i Nordstan i Göteborg? I Nordstan så är det fullt av tiggare. En del kanske fejkar men en del menar allvar. Det finns en del som inte ens har pengar till och köpa mat. Man kan ju tänka sig att i Sverige mår alla bra och har det gott! Det är ingen som är fattig, alla har råd och köpa kläder och mat till sig själva. Men där har vi fel! Det är fullt av fattiga människor i Sverige, en del som nästan svälter ihjäl. Men det är ju klart, det är ju inte som om man åker till Haiti. Det är ju väldigt fattigt där.
Så JAG tycker inte jag är speciellt fattig. Klart man inte har råd och köpa allting!
Och jag har ju trots allt en egen häst. Och jag rider, ridning är en väldigt dyr sport. Eftersom det är så mycket tillbehör. Men du kanske inte rider eller? För jag tror inte att du vet hur mycket en häst kostar, eftersom du frågar just den frågan. Det kan variera mellan olika typer av hästar. Men det vanligaste priset är mellan 50 000-100 000. Sen finns det ju lite "finare" hästar som kostar 120 000 och uppåt, men de ska man nog bara göra om man satsar på sin ridning. Om man tävlar på höga nivåer och så.
Och jag är inte klar, har bara sagt vad just hästen kostar! Det är mer pengar än bara det. Sen måste man ju köpa mat till hästen så att den inte hungrar ihjäl ;) Och det kostar ju en hel del, beror lite på vad man ger sin häst för mat. Och så kostar ju stallhyran en hel del och allt annat som ingår. Och så måste man ju köpa massor av saker till sin häst och så. Stallhyran kan vara lite olika, men runt 3000-4000 i MÅNADEN!
Så det är dyrt och ha häst! ;)
Så svaret är att nej, jag är inte fattig. Men jag är inte speciellt rik heller. Jag är lagom :) Och jag vill inte vara superduper rik heller! För det skulle vara tråkigt.
Hoppas du fick svar på din fråga! :)



Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...