Tisdag kväll

Idag har Shelly vilodag.
Så inget stall idag.

O gud, jag måste bara berätta om min och Emilias hemska morgon!
Vi bestämde imorse på sms att vi skulle ta bussen idag på morgonen. Och så sa vi att vi skulle ta den bussen som gick 08.05. Och när klockan var 08.00 fick jag lite panik. För jag hade inte gått än. Fast det tar bara 2 minuter och gå till bussplatsen. Så att jag sprang och satte på mig skorna och sprang till busshållplatsen. Och så kom jag på halvvägs att jag glömde gympa påsen... Men jag sket i den, för om jag skulle vända så skulle jag missat bussen.... :S
Bussen stig redan där när jag kom, och Emilia var inte där. Och då tänkte jag väl att hon redan satt inne i bussen, så jag gick på och betalade. Men Enilia satt inte på bussen (!!) Då fick jag lite små panik, för klockan var 08.04 då.
Och så precis när jag satt mig så stänger han dörrarna och åker!
Och jag bara:
Hallå! Vänta!
Han bara va är de..?? Han var as dryg...
Och så frågade jag han om han kunde vänta lite med och åka för att min kompis (Emilia) kom säkert snart och hon ska också åka med!
Men det hann han inte med! Han sa att det här var hans jobb och att han inte kan hålla på och vänta på folk.
Men jag kunde ju inte åka ifrån Emilia. Så att jag frågade om jag fick hoppa av. Men nä, den j*vla busschauffören ville inte stanna! NejNej! (blir så himla sur!)
Så att då fick jag åka med då.
Men jag hoppade av 1 hållplats efter. (onödiga pengar, jag vet)
Men jag hoppade i alla fall av och mötte min kompis Josse. Och jag typ sprang mot henne och bara; Asså du ska bara veta vad som hänt! Balbalvnlablblaöq... Jag var heeelt spidad! Hon såg inte ut och fatta någonting för jag typ bara slängde ur orden, haha stackarn !
Men jag ringde i alla fall Emilia. Och det visade sej att hon var påväg till bussen, men kom på, på halva vägen att hon glömt buss kortet. Så hon sprang tillbaka och hämtade det. Och hon sa att hon såg bussen åka iväg. Haha, vilken morgon alltså! Och detta är bara början ;D SKOJJA BARA!
Men i alla fall, vi la på och vi bestämde att hon kunde gå i förväg till skolan så kom jag sen. Eftersom jag passade på och hämta min gympa påse. Så jag gick upp till mitt hus och hämtade gympa påsen och cyklade ner till skolan. På vägen så mötte jag Emilia som gick. Och så gick vi till skolan då.
Vi blev typ en halvtimmas sena.... Men vi hade bara TTM (TidTillMåluppsättning, man jobbar lite med läxor och aa, lite vad man vill) så att vi missade inget viktigt.
Men ändå! Vilken morgon alltså!!
Både jag och Emilia fick ett riktigt springpass ;)

Värsta morgonen någonsin! Plus att jag nästan försov mig. Jag han nästan inte äta frukost, slängde i mig en macka fort och sprang till bussen.
Oh herregud! Blir trött bara jag tänker på det!

Ni fattar säkert hur sur jag var på den dryga bussschauffören!
När jag gick av bussen så sa jag:
Det var ingen idé att jag ens betalade ju! Att du inte ens kan vänta 30 sekunder innan du åker, min kompis var precis där och såg oss åka!

Ja sa verkligen det, jäklar vad sur jag var!! Hahahahahahhaa!




Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...