Strömavbrott !

Förlåt för att jag inte bloggade igår!
Ska förklara ALLT!
Som ni kanske har hört eller läst så var det ju några jobbare som skulle spränga en väg i Landvetter. Men precis efter de sprängts så slocknar hela Harryda, Mölnlycke, Landvetter och massor av fler ställen.
Så klockan 14.00 igår i skolan så släcks hela skolan ner. Vi tänkte väl att det bara var ett litet strömavbrott. Men det var det ju inte. Vi var utan el, vatten och ström igår ändå till klockan 2.15 INATT!
Så från klockan 14.00 - 2.15 inatt så var set strömavbrott. Ingen lampa funkade eller någonting.
Och utan el oh ström så finns det ju inget nätverk, därför kunde jag inte blogga. Hela *********** (orkar inte berätta VART jag bork) var KÅLSVART! Inte ens gatulampan kan ju vara på.
Så jag, mamma och min lillesyrra fick åka till IKEA och äta för Mölndal hade tydligen klarat sig från strömavbrottet. Så vår middag bestog av mat från IKEA.
Men tänk! Vi kunde ju inte ens gå på toa på den tiden som det var strömavbrott! I 12 timmar så var det strömavbrott! Helt sjukt! Så ni fattar kanske varför det inte var något inlägg.
Och jag som skulle ha Öppet Hus på min skola igår, och jag och Emilia stog och fixade oss i TIMMAR! Och det fick ju bli avstängt liksom.....
Kunde inte ens borsta tänderna, man kan ju säga att jag hade lite smått panik.
Men det var faktiskt ganska mysigt med den tända brasan och alla ljus. Nu efteråt är jag så glad att vatten finns! Man klarar sig verkligen inte utan det. Och ni kan ju tänka er att ALL mat som vi hade i frysen och kylen som har kostat flera tusen är helt förstört under de 12 timmarna....... Och det var endast ett sprängningsjobb som startade alltihop!!
Även Landvetter Flygplats var helt mörkt. Tänk och komma hem från semester och landa på en kålsvart flygplats. Inte så kul kanske.

Men nu är det över! PUUUH!
Och imorgon så börjar Höstlovet, JIPPIE!

Nu ska jag borsta håret och dricka ett stort glas med vatten!!



Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...