Lite om Shelly!

Har så himla tråkigt här i bilen och så tänkte jag att jag kunde ju göra ett inlägg om Shelly. Jag har ju gjort det en gång, men de har säkert ändrats en hel del.

Temple Mashallah som hon heter är ett 12 årigt hoppsto. En gråskimmel på 144.8 cm (om man ska vara exakt, fast när Marie i stallet mätte henne så var hon 146 cm)
Med förra ägaren så har hon gått upp till L:B. Men har en gång i tiden när hon var yngre gått MSV:B på Irland. Nu kanske ni tror att Shelly är från Irland. Men det är hon inte, hon är född här i Sverige men har blivit skickad till Irland i några år. Och sedan kommit tillbaka hit i Sverige. Hennes pappa är ingen mindre än Electro 778 (Peter Erikssons gamla häst). Och hennes mamma heter Temple Derry och har hoppat OS.
Så hon har allt lite hoppblod i sig! ;)

Shelly är väldigt speciell ponny och rida. Hon är väldigt sammarbetsvillig och vill göra rätt.
Shelly är en hoppponny, och det får man inte glömma av. Även fast det är lätt och göra ibland. Hon är ingen dressyrponny som trippar runt där och går i form så fort man sitter upp.
I dressyren får man kämpa, där får man ingenting gratis. Men det är ju så man lär sig rida oxå, right? :)
Eller håller ni inte med mig?
I alla fall, hon hoppar hur snällt som helst.
Har kanske inte jättemycket energi, man får mer sitta och driva än och hålla tillbaka henne. Men man måste göra lite både och. För om man inte håller ihop henne så blir hon 2341 m lång! (


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...