Dagens ridpass

Förlåt för dålig uppdatering idag. Ska bli bättre med och sprida ut inläggen. Och inte bara göra ALLA inlägg på kvällen.

Idag red jag i alla fall ut med Magda, Beata, Ellen-Louise, Fanny & Jennifer. Men de var så tråkiga eftersom de bara ville skritta hela tiden ;))
Jag som hade tänkt och verkligen rida ut och galoppera och klättra i backar, eller det var de jag trodde att vi skulle göra. Men jag hade visst fel ;D
Vi skrittade väl ut i en halvtimma.
När vi kom tillbaka till stallet så tänkte jag först hoppa av och leda in henne till sin box. Men jag bestämde mig istället för och rida i paddocken. För annars skulle det nästan vart som en vilodag för Shelly. Och det var det ju inte meningen att det skulle vara. Så jag red i en halvtimma ute i paddocken i det fina (men kalla) vädret.
Hon var sjukt pigg! Fick knappt stopp på henne..... Fast nä, där överdrev jag. Man får ALLTID stopp på Shelly, så är det bara. Även fast man kan rida ut i skogen och galoppera på någon äng och lätta på tyglarna och busa till det så får jag alltid stopp på henne.
Jag skojar inte när jag säger att jag kan släppa tyglarna helt när jag galopperar i skogen och Shelly ökar inte ens farten. Kan filma det någon gång, om ni inte tror det. Så fort jag bara sätter mig ner i sadeln så saktar hon av. Hon är helt enkelt världens snällaste ponny i alla hantering, men väldigt, väldigt krävande och rida.

I alla fall så jag red runt lite i paddocken. Galopperade mycket. På slutet var hon faktiskt riktigt fint. Inget jätte wow pass eftersom jag hade det vanliga tredelade bettet. Och det är nästan omöjligt och få henne och lyssna på. Har bara pessoat när jag hoppar nu för tiden.
Mest för att jag inte orkar med allt tjat om att pessoa-bettet är tortyr mot hästarna och blablablabla...... Det har faktiskt vart en tjej som sa att jag förstörde Shelly för att jag red på ett sånt skarpt bett. För det första, du vet inte ett skit om hur min ponny är och rida. Och för det andra, jag behöver ett lite skarpare bett på Shelly. Jag kan hålla på sådär hur länge som helst, skulle inte förvåna mig om jag slutade med "för det 34567"

Långt inlägg det blev. Riktigt duktiga människor som lyckades läsa igenom detta utan och avbryta efter halva ;) :)

Godnatt! :)))))


Axelina skriver:

Sji.ie heter sidan, vi fick reda på den när vi var på Irland och provade hästar! :-)


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...