Godnatt bloggen!

Tar upp lite ranson grejer som har hänt idag osv.

Besöksstatistiken ligger på topp nu! Det är riktigt kul och se!
Tänk att minst 100 tjejer/killar därute sitter och läser just min blogg. Det är en ganska så häftig känsla ändå......:)

Är fortfarande desperat över en systemkamera. Det är det ändå jag vill ha! Hoppas, hoppas, hoppas jag får en i julklapp/födelsedagspresent ;)

Imorgon är det Söndag. Och Tua & Felicia ska åka iväg och tävla på Billdal! Vill så hemskt gärna åka dit och titta på båda! För Tua ska ju "tävla" för första gången med Balou. Och Felicia ska ju såklart hoppa Spotty, men hon ska även hoppa Nikoline (Jennifers ponny) det skulle vara riktigt kul och se!
Men jag tror inte jag hinner. Eftersom Lovisa ska tävla i friidrott imorgon klockan 14.00. Och det måste man ju bara se! För Lovisa vann faktiskt förra gången! Och då måste jag ut till stallet på morgonen, och blablablabla. Men ska försöka få ihop det och åka iväg en snabbis till Billdal och titta på Tua & Felicia. Samt Linus (Kullmyr) som ska tävla Ghosy Buster för första gången :)

Dagens ridpass gick bra. Jag red baracks i en kvart. Skritta för det mesta och bara travade några steg. Vi ska ta det lite extra lugnt dessa dagar eftersom några i stallet har hört Shelly hosta. Fast jag har aldrig hört henne göra det. Och hon hostar inte när man rider. Men vi ska ändå ta det lite försiktigt.

Jag önskar att helgen var längre! Är så himla trött, och orkar inte med att skolan ska börja igen på Måndag!

Det hände en jätte häftig grej idag på morgonen. Jag och min familj satt och åt lunch. Och så hör vi något som dunkar. Och vi bara, va fasen är det? Så jag går ut och ställer mig på vår gata. Och så ser jag massor av bilar vid vår grannes hus. Jag går dit till deras hus och tittar. Och där är det stor fest! De hade rullat ut röda mattan som sträckte sig till deras ytterdörr. Och på den röda mattan står det massor av folk och dansar och är hur fint klädda som helst. Tjejerna hade långa, fina galaklänningar på sig. Och killarna hade smoking.
Det visade sig att dottern i det huset skulle gifta sig! Eller de hade redan vart i kyrkan och gift sig och hade nu en liten (STOR) fest! De stod där ute utanför deras hus och dansade och tjoade. Och spelade hög musik och någon spelade trumma. Och det var jätte häftigt! Våra grannar kommer från Iran tror jag så de var lite cool musik sådär som dunkade. Och alla stod och sjöng och dansade runt. De sa även "hep, hep, hep, tjooohooo" hela tiden.
Nä men det var jätte coolt! De vet verkligen hur man firar! Gud vad häftigt det var, man tycker nog inte det är så häftigt om man läser det. Men ni skulle vart där, det var så häftig musik och alla stod där i så fina kläder (tjejerna hade liknande klänningar som på bilderna här nedan) De stod där med högsta volym, så det bara dunsar i alla hus. Ni vet så där riktigt coolt som "dun, dun, dun, dun" så det nästan dunkar i hjärtat!
Och det roliga var att de hade rullat ut röda mattan! :D

Nu är jag jättetrött. Så nu ska jag lägga mig. Måste upp ganska så tidigt imorgon faktiskt.

Godnatt!






Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...