Shelly idag ❤

Red ute i paddocken i regnet. Hela paddocken var ful med vatten, men ridskolan hade manegen, så vad skulle man göra!?
Red med Nora i paddocken. För Nora kom nämligen upp till paddocken och red idag.

Shelly kändes jättefin. Lösgjord och pigg faktiskt. Hon var riktigt framåt. Kände att jag fick ihop henne mer idag. Övade lite på att ha fel galopp i ett varv. Så ha vänster galopp i höger varv, behövde verkligen öva det. Och det gick faktiskt jättebra! Krävdes mycket ben! ;)

Så lyckat ridpass! Tog även lite sockerbitshinder, som jag försökte göra en bana av, gick väl sådär.
Så är riktigt nöjd med Shelly idag! Fina pållen! ❤❤❤❤❤❤
Efter det hårda passet (red igenom henne och galopperade mycket, så hon var nog lite trött!) Så var hela hon smutsig! För tänk er och rida i en paddock som simmar i vatten, det bli rätt plaskit. Så sköljde av hennes ben och hela henne mage som var fullt med blöt sand på! Samt benskydden och magplattan. Och smörjde all utrustning! Bara för att det är blött, och blött läder är inte bra. Så då smörjde jag det, så nu skiner allt! :D
Men ska sova nu ❤ Imon blir det orienteringsdag. Sorry för att jag inte la ut dagens outfit :)

 



Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...