Ändrade planer förstår ni!

Eftersom det regnade så himla mycket idag valde jag och rida ett dressyrpass i paddocken tillsammans med Mikkan och Tim. Bara känna igenom henne lite. Hon kändes riktigt fin! Hon var mycket framåt ♥
Gjorde serpentiner i galopp, så när jag skulle byta varv i serpentinen så bytte jag galopp om ni fattar. Det gick riktigt bra faktiskt, hon fick korsgalopp några gånger, men det är ju bara och rätta till. Efter jag ridit i paddocken i en halvtimma i spöregn (eller det var inte så jätte mycket regn, men endå tillräckligt för och bli blöt! 
Jag blev i alla fall jätte blöt! Haha ni skulle bara sett vilken snygg oufit jag hade idag! Matchade riktigt bra! 

Okej hör på nu. 
Shelly hade svart sadel, svart träns, svart martingal & svarta benskydd inget mer med det. Sedan hade hon enn Lamicell schabrak som är grått med typ oranga "knutar" runt om. 
 
Jag hade på mig en illrosa regnkavaj (fick låna min lillesyrras) Och sedan jeans ridbyxer. Plus att jag hade lila handskar....VÄLDIGT SNYGGT! 

Var i stallet i 6 timmar ♥ Och jag frös så himla mycket, höll faktiskt NÄSTAN på och dö! 
Nör jag hade gjort klart allt i stallet så hade jag ju inget och göra. Allt var klart, och jag hade soppat hela stallet + foderkammaren. Så då tog jag och putsade Tua's pioneer stövlar och Valentines träns & martingal. Visst är jag snäll Tua!? :D ♥ Du ska vara glad som har mig ;) Men det behövdes verkligen putsas, speciellt ridstövlarna. Men som tur är så skiner de nu Tua, så nu behöver du inte smörja de på ett tag! Men, vad gör man inte för sig bästis ♥ 
Och jag tittade även till Valentine i hagen så han mådde bra. För jag misstänkte nog att du inte skulle komma ut till stallet, för du var ju inte där på hela tiden när jag var där. Och jag var ju där i 6 timmar :) Men han mådde bra! 

Måste skäla lite på dig också Tua ♥ Du måste ju åka ut varje dag, fast han står på bete! ;) I alla fall bara åka ut en sväng och visitera honom och se så de finns vatten i hagen, man vet ju aldrig, han kanske blir halt eller trampar snett där uppe i hagen som han står i. Och han kan ju ha sår, och då är de ju bra och ta på helosan eller judopax. Men haha, känner mig som en mamma nu! :D Du bestämmer ju vad du gör med honom ♥ Haha, jag ska inte komma och säga att du ska göra de eller de ♥ 

Nä, vad långt inlägg det var! Fast nästan allt ville jag säga till Tua, orkade inte sms:a eller ringa. Men hon får se detta när hon ser det. 
Ha det så bar så länge ♥

Tua <3 skriver:

Haha, tack va snäll du e! <3

Men Tilda, har du inte förstått vitsen med sommarbete än eller? De e ju att man ska slippa åka ut varje dag. + att hästen får vila ;) Haha <3


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...