Ridpasset idag!

 Först satt jag upp en stund, kände lite på henne.
Hon gick ingen vidare, var rätt så motsträvig & ville inte alls gå fram för skänkeln. Efter jag hade ridit en stund 10 minuter kanske så satt min lillesyrra upp och red henne på snodd. Då gick hon riktigt bra faktiskt, väldigt slö men det är inget nytt ;)
Efter att Lovisa ridit i max en kvart så fick lille Hugo sitta upp och rida lite. Första gången han red, det kan han skyta om när han blir stor. Att han minsann red när han var 1,5. Han skrittade runt en liten stund i 5 minuter ungefär. Man kan väl inte säga att han tyckte det var jätte roligt, han fattade nog inte så mycket.
Efter att Hugo skrittat satt jag upp igen och red henne på snodd, hon gick hyfsat tycker jag.
Himla slö!
Efter ett tag frågade Annie mig om jag ville rida Destiny, och självklart ville jag det! Så då fick Annie ta Shelly och så red jag Destiny. Destiny var jätte lätt! Det var mycket go i henne, hon gick fram om man sa till henne liksom. Annie kämpade på med Shelly, stackars henne som ska få behöva jobba världens slöaste ponny ;)
Nej, skoja bara! Men hon är inte världens piggaste direkt. 
Och efter att jag ridit Destiny en stund, även provat och hoppa ett sockerbitshinder så bytte jag häst till Tua's ponny Valentine. Så tog Tua Destiny. Lite krångligt, hoppas ni hänger med!
Red Valentine en stund tills Annie frågade om vi kunde göra en galopp tävling. Tua ville inte, eftersom Valentine hittar på lite bus ibland ;)
Så då bytte vi hästar igen så tog jag Shelly igen och Annie Destiny. Första gången i galopptävlingen så blev det oavgjort, eller Annie kom nog lite före ;) Destiny är jättesnabb, o det är inte Shelly ;)
Andra gången vann Destiny. Sedan körde vi den som kunde galoppera LÅNGSAMAST, och då vann jag. Shelly är jätte lätt att korta. Lovar att lägga ut en video på hur sakta hon kan galoppera någon gång. Hon kan samla galoppen så att en skrittande häst nästan går fortare ;) Nej, där överdrev jag lite. Men nästan! Andra gången vi skulle göra det blev det jätte konstigt, så vi säger att det blev oavgjort där med.
Så det var dagens pass.  


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...