Mallorca ♥

Oj, var ska jag börja!? Känner på mig att det kommer bli ett långt inlägg. Men helt klart läsvärt! 

Det började med att jag, mamma, pappa, Lovisa, pappas bror Pelle och hans fru ville åka utomlands i sommar. Vi började titta på massor av hus och lägenheter. Först kunde vi inte bestämma om vi skulle bo på hotell eller hyra ett hus. Men vi bestämde oss för och hyra ett schysst hus med egen pool. 
Till slut hittade vi ett jätte fint hus som hade pool. 
Och de huset som vi bott i de 10 dagarna såg ut såhär; 
Eget  stort fint hus + egen stor pool! Riktigt lyxigt ;) Poolen var jätte stor, som ni ser. Längst bort var det 1 m. Så där bottnade man, men den sidan som är längst hitåt var det 2 m ner till botten. Så de gick ju och dyka och hoppa och så. 

När vi hade landat med flyget i Mallorca så gick vi och hämtade våran hyrbil, vi hade hyrt en egen bil också.
Vi kom till huset vid 1 på natten så vi gick och la oss direkt. 
Dagen efter tog jag ett härligt morgon dopp i poolen. 
Redan efter första dagen fick jag en bikini rand (Y) 

 I luften var det mellan 28-33 grader. Och i poolen var det mellan 25-28 grader. Alldeles lagom temperatur!
Inte för varmt, inte för kallt. 

En dag åkte vi in till Palma. Riktigt häftigt och se Palma! Där gick vi runt och tittade i olika affärer. Och så åt vi middag där. 
Tyckte synd om de magra hästarna i Palma som var tvungna och dra massor av folk i vagn. 
 

 Och så har vi vart inne i "drakgrottan" som den heter på svenska. Men på spanska heter den;
Det var jätte häftigt där inne! Man gick in i en jätte stor grotta, och så hängde det som istappar i taket, fast det var sten som hade stelnat. Det går inte och beskriva hur mäktigt det var! Ni som har vart där inne fattar nog. Man fick inte ta några bilder där inne, och inte filma. Men vi köpte ett häfte som de fanns bilder i, så bilderna är inte så bra eftersom jag fotat från ett häfte. Men måste bara visa dem ändå. 
 
Här gick vi igenom ↑
 Häftigt va??

 
 
Det var väldigt fint vatten där, snorklade som bara den. Såg två bläckfiskar och massor av coola fiskar. 

Det fanns väldigt många tiggare överallt. Och den coolaste var helt klart han här ovanför, han svävade! Även fast det inte var på riktigt så tyckte jag det var coolt endå, att ens komma på en sån grej. ↑↓
Sedan fans det ju många fler ↓
osv. 

På hemresan beställde vi 3 st dricker. Två pepsi och en 7up. Och så fick man in en jätte liten burk! 250 ml liksom! Och det värsta var att de kostade 75kr /st för en sån liten! 
 
 
 
Har inte berättat allt, har inte visat alla bilder än. Utan det kommer. Men jag tror det får räcka nu, i alla fall i detta inlägget. Annars kommer det bli jättelångt, eller det är redan långt........
 
 

Lovisa skriver:

Men skönt och komma hem ;))



Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...