Självklart, kan jag det! (Svar på kommentar)

Fick en kommentar av en Anonym person som undrade såhär:

Va är det som gör det så speciellt med att äga en häst för 200 000, priset spelar väl ingen roll? :) 

Svara gärna i ett inlägg hur du tänker runt det? :)

 
Svar: Denna kommentaren var menat till inlägget: "Dag 14 Min högsta dröm" 
Och nu kommer svaret ;)
 
Den meningen kan uppfattas olika. Och självklart spelar priset ingen som helst roll. Men det jag egentligen menade var att äga en miljon häst, en elit häst. Menade egentligen inte just priset. Utan att äga en Malin Baryard häst. Såklart så kostar ju Malin Baryards hästar mer än 200 000. 
Men jag menar, man får ju en bra häst för 200 000. För så är det inom hästbranchen, tyvärr. Ju mer man betalar för den, ju mer får man. 
Även en häst som kostar över 150 000 är ju (förhoppningsvis) välutbildad. Och har visserligen tävlat stora klasser. 
 
Så det jag menade och tänkte på när jag skrev det är självklart inte priset. Utan att få uppleva den känslan av att ha en Rolf-Göran Bengtsson häst, eller att rida. 
nu i efterhand ångrar jag att jag skrev "Äga en häst för 200 000". 
Eftersom det var en ganska konstig mening. Men men....Man ska stå för vad man gjort, och för vad man skrivit, right? ;) 
Egentligen är det inte min högsta dröm, men shiet the same! :) 
 

Hoppas du fick ett någorlunda förenklat svar på meningen! :) Ha de! 
 


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...