Min & Emilias stalldag!

Hejsan alla barn.
Ska berätta lite om min & Emilias stalldag igår.
Hon hängde nämligen med mig till stallet.
Om jag ska kortfatta allt i några punkter, så gjorde vi allt detta! 
•Red 
•Mocka
•Åkt pulka 
•Hoppat i strö
•Fixat Shellys mat
•Druckit varm choklad
•Ätit bullar
•Sprungit(!!) 
•Skrattat
•Gömt oss
•Kört varann i en skottkärra
•Övat sitsträning
•Hoppat i gödselstacken, som var full med hästbajs! HAHA! 

Och en MASSA mer! 
Emilia red även Shelly. Hon brukar rida henne ibland. Eller när hon hänger med till stallet.
Det gick superbra! Och håll i er nu, Emilia red bak och fram! Haha, fatta vad vi skratta! 
Alltså, hon satt liksom baklänges på hästen, haha! Det var kul! 

Nu ska jag pluugga, med en stor fet kopp med varm choklad, och man får inte glömma att nämna den stora varma brasan.
Skoja! Så mysigt har jag det inte. Ligger i sängen och pluggar och håller på att frysa ihjäl. Så ska alldeles strax gå ner och ta en kopp med "oboy" (iPadens rättstavning vet inte ens vad oboy är för något...skumt!), samt dra fram en stol och sätta mig vid brasan.

Mycket intressant va? Nä, jag är trött. Orkar inte skriva......;) 
Vi hörs! /Tilda

 

Axel skriver:

Men du kunde väl inte äta bullar? Eller var detta nån specialare? :-))


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...