9. Min största rädsla inom ridsporten

Svår fråga......
Min största rädsla har aldrig vart att ramla av. Kanske när jag gick på ridskolan. Men jag är inte rädd för att ramla av när jag rider t.ex. 
Utan min största rädsla inom ridsporten är att gå omkull med hästen. Och få hästen över sig. 
Om jag ökar på en långsida, så minskar jag och håller tillbaka Shelly jättemycket. För att jag inte vill att vi ska ramla omkull.
Det är väl inte direkt någon rädsla på det sättet, utan det är bara det att det skulle vara så hemskt. 
Det är inte så att jag går runt och är rädd för det, nejnej! Utan det är väl mest någon vana, eller bara något jag tänker på när jag rider i en sväng (i ridhuset, endast) att jag saktar ner farten en aning. 
Rätt som det är så är olyckan framme, nä usch vad hemskt!

Så får vi inte tänka ;) 
Ha de! 


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...