Träningen för Lena Berggren

Hm, vart ska jag börja.
Jag börjar med och berätta vad det är jag har gjort, om någon har missat det.
Jo efter skolan, eller jag tog ledigt, eller jag bad om att få gå en timma tidigare från skolan. Och det fick jag, så vid tre cyklade jag hem. Och vid halv fyra så var vi påväg till stallet.
I alla fall, jag har vart och tränat för Lena Berggren, hopptränat.
När jag började rida fram kändes Shelly sååå fin! Hon trodde hon var på en tävling, så hon sträckte upp sig extra och böjde på nacken som bara den. Och tuggade och tuggade på bettet, och var faktiskt riktigt pigg, och stark.....
Knasig ponny det där!
Men i alla fall, sen när vi började hoppa så gick Shelöy piss dåligt. Men det var för att hindrerna låg på 60-80 cm. Och Shelly skärper sig inte när det är så lågt, eller hur man nu ska säga det. Hon anstränger sig inte, hon är hur slarvig som helst om hindret ligger från 50 cm till 80 cm. Och hon blir alldeles lång och konstig. Men sen när hon höjde till 90-100 cm så gick hon såå bra! Gud vilken grym ponny asså! Vi kom inte fel på ett enda hinder, hon flög över hindrerna. Rev inte en enda gång. Det gick så bra! Så det är de att Shelly går mycket bättre på högre höjder än när det är lågt. För när det är lite högre som 90-100 cm så anstränger hon sig och koncentrerar sig upp till 100%. Hon älskar verkligen och hoppa❤
Och plus det att jag måste ju tänka till lite när det är lite högre höjder. Jag måste ju verkligen få ihop henne sp hon inte blir för lång. Svänga, ha bra fart. Komma rätt på hindrerna osv.

Så var väldigt nöjd med Shelly.
Men ni kanske vill veta vad jag tyckte om själva Lena Berggren.
Det var svårt och se hur duktig hon var. Eller höra, vad säger man???....
Jaja, det var i alla fall svårt och se om hon var så duktig. För vi var nämligen 6 stycken i gruppen om man räknar med mig, och hon brukar aldrig ha så många. Hon brukar ha 4 st som högst. Men det var några som red igen och så. Och dessutom så var vi inte alls på samma nivå, alla i gruppen. Som till exempel, jag var den enda som hade D-ponny. Det var en liten tjej som hade en jätte liten B-ponny som tog myrsteg, och en kille som precis hade köpt en ny ponny som han inte riktigt kände och så, och visst det är ju inte så lätt med ny ponny och så. Och det var de att den ponnyn vägrade hela tiden också.
Och så var det en som hade en unghäst. Som bockade och flaxa med huvudet hit och dit och hej och svej. Och den ponnyn både stannade och sprang förbi och dummade sig totalt. Så den mesta tiden av lektionen tillbringade jag åt att bara stå och vänta... Och det var ju inte så jättekul. Och det tog ju sådan tid när fe var tvungna och höja och sänka hela tiden. Och de var ponnys som stannade på varenda hinder och blablabla. Det var lite kaos faktiskt. Men jag tror Lena är jätte duktig, det var ju svårt för henne och hjälpa alla och så när vi var 6 st! Men jag tror hon skulle vara jättebra om man var lite mindre i gruppen. Han inte hoppa så jätte mycket. Men jag vet inte om jag ska träna för henne någon mer gång.
Skulle vilka testa lite olika. Bland annat Maggan som Annie tränar för. Hon verkar ju väldigt bra & duktig.
Men nu ska jag lägga mig.
Imon är det simtest.... Får se hur jag gör med det.
Godnatt ❤



Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...