Bädd. Va är de?

Jo som jag skrev i förra inlägget att jag mockade ur Shellys box som var full med bädd. 
Och när jag red så tänkte jag på att, det kanske inte är så många som vet vad bädd är. 
Så de ska jag förklara nu ! :) 
Man kan välja om man vill ha bädd eller inte i sin box. 
Bädd är ett lager täckt av hästens kiss. Om man har en häst som kisar mycket, och man tycker det är jobbigt och ta upp det hela tiden och så. Så kan man välja och inte ta kisset, så det skunker in på "botten" och blir som ett lager fullt av kiss. Fast man kan ju såklart ta bort det allra blötaste på denna bädd, och man måste ju inte ha det.
Jag tycker att det luktar äckligt. Och har ingen lust och ha det. 
Men det är en smak sak, man väljer helt själv :)
 
Nu ska jaf hoppa in duschen, intressant o så....


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...